בכל שנה נפתחים בישראל אלפי עסקים קטנים וגם נסגרים מהר ממש כמו שהם נפתחו.
חלק גדול מהעסקים ומעוסק פטור באשקלון נסגרים כבר בשנה הראשונה להקמתם ועד חמש שנים מאוחר יותר.
הנתון העגום הזה מביא למסקנה פשוטה שהחלום להיות עצמאי
הוא לא כזה פשוט כמו שהוא נשמע ולא תמיד משתלם למי שלא ינהל עסק באופן תקין.
הסיבות שמובילות לסגירת עסקים חדשים נובעות מסיבות רבות ובעיקר מפערים של חוסר ידע מקצועי בניהול עסקים .
טיפים שיסייעו לכם בניהול עסק קטן עם רואה חשבון באשקלון:
מחקר עסקי והגדרה עסקית –
לפני הקמת עוסק פטור חקרו את התחום בו אתם רוצים לפתוח את העסק ובדקו את רמת הביקוש
למוצר או השירות שאותו תציעו. בחנו מי המתחרים העיקריים שלכם ואיך הם משווקים את עצמם,
האם יש מקום לעוד עסקים בתחום או שהתחום רווי ולא כדאי, מה הסיכונים שאתם לוקחים בהקמת עסק שכזה בשוק הקיים.
חשוב שתכינו מערך שיווק מקצועי, מפו את הסביבה העסקית שלכם ואת המתחרים העיקריים שלכם.
בניית תכנית עסקית לעוסק פטור באשקלון
חלוקת משאבים כלכליים בעזרת רואה חשבון מומלץ בליווי צפי כלכלי נכון של הוצאות אל מול הכנסות.
מומלץ שתבנו לפני הכל תכנית עסקית מפורטת ומקצועית כדי שתוכלו לדעת את גובה ההוצאה מול גובה ההכנסה הצפוי,
ובתוך כך הגדירו תקציב שיווק שאתם יכולים לעמוד בו במיוחד עבור
ניהול עסק קטן אשר מוגבל תקציבית יותר מאשר עסק גדול.
ניהול של העובדים בעסק –
כמות העובדים שגייסתם להקמת העסק חשובה מאוד וכמובן גם איכותם ותרומתם לניהול העסק.
עובדים שמספקים לכם תפוקה טובה עדיפים על שלושה עובדים המספקים תפוקה בינונית
מומלץ לבנות תכנית תגמול ולהשקיע תמריצים בעובדים עד כמה שניתן הן מבחינה מנטלית
והן מבחינת תמריצים כספיים על פי הגדרה תקציבית ויכולת כלכלית העסק.
ניהול לקוחות של עוסק פטור
מומלץ להתנהל מול הלקוחות שלכם בצורה מקצועית ויעילה חשוב לבסס נוהל תשלומים מסודר ומוגדר מראש,
אפשר להשתמש גם בתוכנות CRM ניהול ספקים ולקוחות שיש כיום באינטרנט.
ניהול תזרים כלכלי של עוסק פטור באשקלון
מאזן חיובי לאורך כל התקופה הוא ניהול הוצאות והכנסות שוטפות
ובעיקר הקפדה על צמצום הוצאות לא נחוצות ו/או דחיית הוצאות לא דחופות,
חיסכון בעלויות ייעודיות עבור ספקי שירותים כגון בנקים, פתרונות סליקה לעסקים קטנים ועוד.
בסיכומו של דבר אם אתם עסק קטן וחדש חשבו באופן מתמיד איך העסק שלכם יכול להתפתח והשתכלל,
במילים אחרות איך "לצאת מהקופסא".
התחרות היא תמיד גדולה בכל תחום אז גם אם כיום הרעיון והעסק שלכם הכי חם בתחום,
מחר יקום מישהו עם מענה יותר טוב ואתם תשארו מאחור. לכן, שמרו תמיד עם היד על הדופק והתקדמו עם התחרות ועם שוק הלקוחות שלכם.